אדלשטיין: "כשאני עובר בין הקברים, אני נזכר שמהמקום כאן קדוש"

אריאל שרפר No Comments on אדלשטיין: "כשאני עובר בין הקברים, אני נזכר שמהמקום כאן קדוש"
Israeli soldiers near a wall with names of fallen soldiers of the armored corps in Latrun's Military memorial during Memorial Day which commemorates Israel's fallen soldiers and victims of terror on April 28, 2020. Photo by Flash90 *** Local Caption *** ????? ??? ??????? ??? ?????? ??? ?????? ????? ??"? ???? ????? ??? ?????? ?????? צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במועצה האזורית גוש עציון בשיתוף המועצה הדתית ומועצת אפרת קיימו היום (שלישי) טקס לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין שקיבוץ "כפר עציון". הטקס שהיה ללא קהל, הוקלט מראש עבור המשפחות השכולות ותושבי האזור. בטקס דיברו יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן ומשפחות שכולות תושבי גוש עציון.

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין אמר בטקס: "אנחנו נמצאים בבית העלמין של גוש עציון ולא בפעם הראשונה וכל פעם שאני עובר בין הקברים כאן אני נזכר שמהמקום הזה הוא קדוש. כי חיילי צבא הגנה לישראל וקורבנות הטרור שקבורים כאן, במלוא מובן המילה ציוו לנו את החיים בחייהם ובמותם".

"בחייהם, שעלו על אדמת הגוש התיישבו כאן והפכו את גוש עציון ואת האזור כולו למה שאנחנו מכירים. במותם, שנלחמו על תקומת העם והארץ. שנלחמו בטרור, נתנו את היקר מכול על מנת שאנחנו נוכל להמשיך לחיות ולפתח".

עוד הוסיף: "משפחות שכולות יקרות. מי ייתן ונעבור את התקופה המורכבת הזאת ביחד, למרות הריחוק. מי ייתן ולא יתווספו משפחות נוספות למשפחת השכול הגדולה במדינת ישראל. יהי זכר כל הנופלים ברוך לעד".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר בטקס: "זהו טקס יום זיכרון מוזר ביותר. טקס יום הזיכרון כואב ביותר. טקס יום הזיכרון אותו אנחנו מקליטים עם מספר אנשים בודדים מול בית עלמין כמעט ריק. טקס יום הזיכרון בו נצפה יחד איתכם מיד אחרי הצפירה בעיצומו של היום כי כולנו מקיימים היום 'ונשמרתם מאוד על נפשותיכם'.

"אבל אתם החללים הגיבורים שלנו מסרתם את נפשותיכם על הגנת המולדת לתקומת האומה בארץ הזאת, הארץ של כולנו. ביום הזה אנחנו זוכרים והזיכרון מתייחס לעבר, תמיד כך זוכרים את מה שהיה. אבל טבעו של הזיכרון שלנו, הזיכרון הזה של ערב העצמאות זו צפייה אל פני העתיד".

עוד הוסיף: "אתם מסרתם את נפשותיכם כדי שיהיה לנו עתיד במדינה שלנו. גם אתם מגני גוש עציון, לפני 72 שנה בדיוק, ייסדתם את היום הזה עבור העם כולו. ואנחנו עומדים כאן היום, זוכרים וצופים פני העתיד. עתיד שהוא יסוד כיסא ה' בעולם. יסוד שיצקתם בדמכם, יציקה שאין חזקה ממנה. העם אומר לכם תודה. העם הזה חי. עם ישראל ומדינת ישראל חיים".



0 תגובות